maandag 21 april 2014

Casa - sterke vrouwen

Niet alleen tijdens het reizen maar ook tijdens het stappen in Amsterdam, hield ik altijd mijn ogen open voor leuke of mooie (vaak gratis) kaarten.

In de loop van de jaren heb ik er op die manier heel wat bij elkaar gespaard.

Bij Loods 5 in Zaandam raakte ik een poos terug geïnspireerd door een collage met kaarten en plaatjes over de stad New York. Ik heb mijn eigen
versie gemaakt.



Deze collage heet "sterke vrouwen". Ik weet ook niet waarom, maar op de een of andere manier vind ik dat deze dames kracht uitstralen. Ik ben er in elk geval heel blij mee, de collage staat al best een tijdje in de woonkamer.

De twee beeldjes naast de collage zijn gemaakt door mijn moeder. Het grotere beeldje is vrouwe justitia en het kleine beeldje heeft zij gemaakt naar een schilderij van Diego Rivera, de man van Frida Khalo (zie linksonder in de collage en twee kaarsjes ervoor).

Ik heb de collage gemaakt op een canvas doek van de Action. Aan de hand van de afmeting van de kaarten heb ik een verdeling gemaakt op het canvas. De markering van de verdeling is gemaakt van looddraad (te koop bij de hobbywinkel, niet echt goedkoop) dat aan één zijde een plakrand heeft. Zorg dat je het looddraad helemaal over de randen van het canvas kunt vouwen voor een mooie afwerking. Nadat je het looddraad op het canvas hebt geplakt, maak je een mooie compositie van de kaarten, waarbij je goed moet letten op de kleurverdeling. Even vastplakken en voilà!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten