zondag 27 april 2014

ditjes en datjes - Koningsdag

Wij zijn op Koningsdag eens anders dan anders naar Haarlem geweest. Wat is dat toch een leuke stad. En ook al ken ik de stad best goed, ik ben weer op plekken geweest waar je normaal nooit komt. Het is er minder druk dan in Amsterdam (uiteraard), maar zeker niet minder gezellig. Het weer werkte natuurlijk ook fantastisch mee.

We hebben genoten van het mensenkijken, maar het struinen heeft ons ook weer wat leuke vondsten opgeleverd. Mijn vriend vond sneakers en een dromenvanger. Ik vond drie boeken, waarvan een met de geweldige titel "Het Literaire Aardappelschiltaart Genootschap van Guernsey". Je begrijpt, dat boek kon ik niet laten liggen. We hebben verder een kookboekje gekocht met heerlijke en simpele gerechtjes voor barbeque en picknick, twee dvd's, een houten kalendertje en lief grijs vogeltje voor in de tuin (staat daar al) en een allerschattigst houten lucifersdoosje uit China. Het doosje is voorzien van een zegeltje, dus kan ik eens cadeau doen. De vondst van de dag is een kompas met loep. Ik kan je niet uitleggen hoe blij ik daarmee ben. 



Bij een stalletje met spulletjes die gratis mochten worden meegenomen vonden we nog twee simpele witte melkkannetjes en een retro naaimandje. De kannetjes zijn al in gebruik als potjes voor de hete-peper-plantjes.


Na wat liefde aan aandacht gaat het mandje nu dienen als rommelmandje, boven in de kast op de overloop of als bewaarmandje voor mijn beginnende collectie washi tape.


Wat was het een heerlijke en leuke dag. Ik hoop dat je ook zo hebt genoten!


3 opmerkingen:

  1. Nou, dat zijn heel toffe vondsten. Het mandje is leuk... en lekker goedkoop :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt ladies! Ik ben er zelf ook heel blij mee! Ik zag bij jou dat je ook goed geslaagd was, Zaanse Zolder. Ben jij er ook nog op uit geweest, Mariel?

    BeantwoordenVerwijderen